Lieve minister-president,

Je hebt erg veel indruk op mij gemaakt tijdens je optreden bij zomergasten afgelopen zondag. Ik heb uit frustratie geschreeuwd tegen mijn televisie. Lieve Mark, begrijp mij niet verkeerd; ik vind dat je het prima doet als minister-president. Ik bedoel een klagend en zeikend volk als de Nederlanders uit een crisis trekken gaat je niet in de koude kleren zitten. Daarvoor geef ik je ook graag een virtueel schouderklopje, maar heeft jouw media expert je nooit vertelt dat je voor een links NPO publiek nooit, ik herhaal nooit, oprotten naar je eigen land moet zeggen?!..

Toch ben ik het eens met je. Ik vind ook dat elke Nederlander die gebruikt maakt van de Grondwet zich er ook aan moet houden. Maar waarom breng je dat nou zo ongelukkig? Waarom laat je naast het fragment van de Nederlandse-Turken ook niet even een fragment van agressieve PVV demonstranten zien en sluit je af met een beeld van agressieve voetbal hooligans die elkaar bekogelen met stenen? Mark, je had zo’n mooi statement kunnen maken. Je had het linkse NPO publiek kunnen imponeren en de verkiezingen van 2017 waren een eitje voor je geweest.  Maar nee, je hebt het verpest. Pijnlijk voor jou, maar ook voor ons, het Nederlandse volk. Dat een man zoals jij, met een goed stel hersenen, mee doet aan de irritante stereotypering en stigmatisatie in de media. Nogmaals, ik vind je nog steeds geen verkeerde man, maar de volgende keer dat je mee doet aan een diepte interview, met als hoofddoel propaganda voeren voor de VVD en dus voor jezelf, plan dan even een mediatraining van te voren in. Bij voorbaat dank.

Groetjes!

PS. ik mag je ‘je’ noemen toch?

Comments

